Teknoloji

Fiat, yılın ilk çeyreğinde liderliğini sürdürdü

Tofaş’tan yapılan açıklamaya göre Fiat, 2019 yılından bu yana Türkiye’nin en çok tercih edilen otomotiv markası olmaya devam ediyor.

Yılın ilk üç ayında hem otomobilde hem de toplam satışlarda açık ara lider olan Fiat markası, 49.704 adet satışla otomotiv pazarının yüzde 21,1’ini oluşturdu. Yüksek teknoloji ve konforu geniş kitlelerle buluşturan Egea, piyasaya sunulduğu günden bu yana Türkiye’nin en çok tercih edilen modeli olan crossbody tipi segmentinde liderliğini sürdürdü.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Fiat Marka Müdürü Altan Aytaç, müşterilerinin konfor, bağlanabilirlik ve sürüş teknolojileri konusundaki beklentilerini karşılayan, farklılaşan ihtiyaçlara uygun seçenekler içeren güçlü bir ürün gamına sahip olduklarını belirtti.

Güçlü bayi yapılanması ve sundukları hizmetlerle müşterilerinin araç sahipliği deneyimini her zaman iyileştirme hedefiyle çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Aytaç, Fiat’ın 4 yıldır en çok tercih edilen marka olmasının kendilerini sevindirdiğini kaydetti.

Mart ayında toplam otomotiv pazarının yüzde 19,7’sinin tek başına Fiat markası olduğunu belirten Aytaç, şöyle konuştu: “Fiat Egea liderliğini koruyor. Egea Cross’a da yoğun müşteri ilgisi gözlemliyoruz. Egea’nın segmentinde en üst düzeyde teknoloji ve konfor sunan çapraz kasa tipi, satışlarla 2023 yılının ilk 3 ayında segmentinde lider oldu. 9.765 adet.”sözlerini kullandı.

Fiat markasının hafif ticari araçlarda istikrarlı satış performansına işaret eden Aytaç, şunları kaydetti: “Yılın ilk üç ayında Fiat markasının satışlarının yüzde 98’ini yerli üretim oluşturdu. Tofaş’ta üretilen Doblo ve Fiorino, sınıfının lider modelleri olmaya devam etti.”değerlendirmesini yaptı.

Altan Aytaç, mart ayında satışa başladıkları tamamen elektrikli Fiat 500e’nin satış başarısı hakkında şunları söyledi:

“Fiat 500e’yi Mart ayında üst düzey La Prima versiyonu Hatchback, 3+1 ve cabrio kasa tipleriyle müşterilerimizle buluşturduk. Fiat 500e araçlarımızın tamamı satıldı. İkonik 500 tasarımını bir araya getiren 500e elektrikli ve premium sürüş deneyimi ile A segmentinde de yer alıyor.Tüm Fiat bayileri ve markamızın online satış platformu ‘Fiatonline.com.tr’ aracılığıyla pazara sunduğumuz 500e’ye olan yoğun talebin devam edeceğine inanıyorum. 2023 yılı boyunca da başarılı satış performansının devam edeceğini belirtmek isterim.”

Aytaç, Fiat markası olarak Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yılını yerli üretim modellerle kutlamak istediklerini belirtti. “Bu vesileyle Tofaş fabrikasında ürettiğimiz tüm modellerimize ‘Cumhuriyet’in 100 Yılı’ imza logosunu ekliyoruz. Egea ailesi, Doblo ve Fiorino modellerimizde bu yıl ve Tofaş’a özel bu logoya yer veriyoruz. Türkiye Cumhuriyeti bu uygulama ile daha da anlamlı olacak.”sözlerini kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu